Hijriah Hari Ini

Thursday, March 26, 2009

Gaji Pengerusi SYABAS RM425,000 sebulan???


Gaji Pengerusi SYABAS RM 425,000 sebulan???...WOW!!!!!!

Gaji Pengerusi Syabas RM425,000 sebulan, mampu tampung bil air rakyat
Azamin Amin Fri Mar 13, 09 2:58:08 pm MYT


KUALA LUMPUR, 13 Mac (Hrkh) - Dewan Rakyat kelmarin menjadi sedikit 'riuh' apabila diberitahu bahawa gaji Pengerusi Syabas Tan Sri Razali Ismail sejumlah RM5.1 juta setahun.

Perkara ini diungkap kembali oleh Ahli Parlimen Permatang Pauh Dato' Seri Anwar Ibrahim ketika membahaskan rang undang-undang perbekalan tambahan 2009 yang dalam masa yang sama menjawab soalan Ahli Parlimen Titiwangsa Dr. Lo' Lo' Ghazali berhubung gaji dan elaun pengurus atau pengarah GLC.
"Apa dan mengapa nak dirahsiakan gaji GLC ini? Gaji syarikat boleh dibuka. Oleh sebab itu seperti mana yang saya sebutkan tadi, keadaan di Syarikat Bekalan Air Selangor bila tanggungan begitu bila sudah naikkan beban bagi rakyat, baru kita tahu rupa-rupanya pengurusnya RM5.1 juta.
"Itu basic belum lagi elaun-elaun tambahan. Ini keterlaluan kalau dibiarkan keadaan begitu," kata Anwar.
Sementara itu turut menarik perhatian ahli-ahli dewan ialah Zulkifli Noordin(KeADILan -Kulim Bandar Baharu) yang membuat pecahan kiraan gaji pengerusi syarikat air itu yang boleh dimanfaatkan oleh rakyat.
"Saya buat 'simple calculation' ini. Pada gaji RM5.1 juta setahun, bermakna gaji beliau RM425,000 sebulan. Satu hari, gaji dia RM14,166... Satu jam gaji dia RM1,770. Satu minit, dia dibayar RM29.51...

(Sekarang ni ramai yg dah diberhentikan kerja.Gaji = kosong la.Ada juga gaji mereka dipotong.Sepatutnya gaji2 pengerusi2 GLC sepatutnya dikuarangkan bagi mengimbangi kesan ekonomi sekarang)


Kata Zulkifli gaji beliau itu boleh membayar gaji 34 Ahli Parlimen sebulan ataupun boleh membayar 425 anggota polis dengan gaji RM1,000 sebulan.
"Bermakna lima unit FRU boleh ditanggung dengan gaji beliau... ataupun kalau bil air... RM100 sebulan, boleh membayar 4,250 rumah atau kalau bil air itu RM50, boleh bayar 8,500 sebulan," katanya yang menyebabkan ramai ahli parlimen ketawa dan cuba mencelah. - azm_

Rompakan-berhati2 bila nak masuk rumah

video

Suasana dah tak aman lagi.Walaupun kita berada dlm rumah tapi perompak lebih berani dan nampak gayanya lebih mudah tanpa perlu memecahkan rumah utk masuk merompak.Mereka agaknya sudah lama memerhatikan kita dan membuat perancangan.

Tonton video ini dan beri perhatian dan kesimpulannya beritahu semua orang termasuk keluarga kita supaya berwaspada.....................Moga ianya dpt memberi pedoman dan pengajaran.

Persoalannya.....

Dimanakah pihak polis pada ketika ini?Adakah mereka memberi khidmat yg lebih pada parti2 politik?Adakah mereka sibuk mengekori aktivis2 jalanan?Malam tadi sewaktu menonton berita tv3 slot akhir pihak polis telah mendapat kereta peronda mitsubishi yg baru yg dirasmikan oleh Pak Lah.Berkhidmat utk rakyat atau berkhimat untuk vip saja?Atau hanya ingin berbangga dengan kereta baru?

Entahlah.Tanggonglah sendiri...........

Saturday, March 21, 2009

Jika Wanita Diumpamakan Ikan............

Jika Wanita diumpamakan Ikan, kategori ikan apakah yang jadi favorite anda?

1) IKAN SALMON

Bentuknya OK, indah, dagingnya pink muda dan enak dimakan. Tapi sayangnya mahal, soalnya masih boleh diimport. Sesuai… ada nilai, ada kualiti….INI WANITA BERKERJAYA.....

2) IKAN AROWANA

Kalo yang ini kalau di aquarium memperlihatkan kesombongan dan keangkuhan kerana tau tubuhnya indah, langkahnya lemah gemalai dan memancing mata.. nakal melihatnya di manapun dia bergaya..... So pasti harganya mahal kalau ingin memilikinya.... INI PERAGAWATI, CELEBRITY or keatas........

3) IKAN MAS KOKI

Ini jenis ikan lumayan mahal, indah bentuknya, warnanya, dan lenggak- lenggoknya. Sayangnya hanya boleh dilihat, dikagumi, tak boleh dimakan, kerana termasuk kategori ikan hiasan..... INI BINI ORANG.......

4) IKAN BANDARAYA

Jenis ini murah dan selalu menempel di kaca aquarium. Kalo sudah menempel, susah sgt nk lepaskannya.... mcm gam...INI AWEK ALIM, ANAK USTAD nii.......


5) IKAN KELI

Kalo yang ini harganya murah, bisa dimakan dimana saja. Banyak dijual di tepi jalan, harus hati-hati.INI AWEK TEPI JALAN........


6) IKAN BILIS

Bentuk dan rasanya gitu- gituuu... saja. Selalu sedap dimakan kalau tidak ada sayur atau tidak ada lauk yang lain.... INI BINI SENDIRI....

Saturday, March 7, 2009

Perempuan Dalam Politik




Di bawah ini senarai 3 perempuan yang terlibat dalam politik secara serius yang paling cun dan anggun.










Yulia Tymoshenko.Dia ni PERDANA MENTERI UKRAINE.Umur sekarang dah 48 tahun.






Queen Rania of JordanIsteri kepada Raja Jordan sekarang,seorang pejuanghak asasi manusia






Maria Rosaria CarfagnaItalian Minister of Equal OpportunityBerumur 33 tahun












Dan yang kat Malaysia pulak















Duit dah berlambak,takkan la membership gym pun takleh nak apply.Beli aje la I-Gallop ke,duduk la atas tu sejam dua.Baru la sejuk sket mata memandang.Hati rakyat dah panas (marah),appearance tu bagi la indah sket (berserabai aje)









Nasib baik la Ada Nurul Izzah






Baru la sejuk sket mata memandang